onsdag 12 september 2012

Fran och lite till.

Snabb uppvärmning och rörlighet.

WOD 1:
Fran
21 - 15 - 9
Thrusters
Pull ups

Metcon Rx: 4.35 (PR)

Förvånad över tiden då jag fick vänta vid pull ups räcke och sliten i rygg efter måndagens alltför tunga pass.
Stefan var toksnabb och noterade 3.52 min. Stort grattis. Han var dock lite tagen efter. :-)

WOD 2:
Tabatha this (sort of)
Air squats (snittade 15)
KB svingar 24 kg (snitt 10)
Sit ups (snitt 15)
Push ups (12 - 11 - 11 - 10 - 8 - 7 -  6 - 6)

Total: 42

Allt var jobbigt utom sit ups i princip. Svårt att få till en riktig Tabata this med tanke på roddmaskiner och räcke.


4 kommentarer:

  1. Sjukt bra förbättring! Det var väl en minut du kapade där?
    Så med andra ord hade du slagit mig om du inte köat till räcket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 44 sek kapade jag. Jag tror att jag hade kunnat kapa mer. Jag siktar på sub 4 nu. Jag fick vänta och seg i rygg efter mina överambitiösa marklyft från i måndags. Så det finns mer att ta. Stefan såg lite färdig ut efter sitt rekord.

      Radera
  2. Du har helt klart Sub4 i dig!
    Var det inte det jag sa ifjol ;)

    Nu vill jag läsa lite analys också. Vad gick bra, vad var tyngst?
    Var blev du snabbare? Var allt obrutet?

    Feed me Seymour! :)

    SvaraRadera
  3. He he!

    Allt var tungt men jag försökte verkligen inte pacea mig utan körde bara vilket märktes på slutet. Fick svårare med pull upsen än väntat och fick kliva upp lite på tå för att få sista thrusters.

    SvaraRadera