fredag 10 februari 2012

Nästan PB

Fredrik idag på passet på Haga.
Han har bra planering tycker jag. Rörlighet och TGU-teknik följdes av en första par-WOD.

AMRAP 7 min
P1 2 TGU
P2 Burpees

Resultat 4 varv
TGU 24 kg
Burpees 10 - 11- 11 - 10

Körde med Susanne, hon fick kämpa hårdare med burpees då jag tog längre tid på mig med TGU.
Ville köra lite tyngre.

Sen var det dags för Cindy för andra gången i min Crossfit karriär.
Första gången blev det 21 varv.

Cindy AMRAP 20 min
5 Pullups
10 Pushups
15 Squats

Metcon Rx: 21 varv + 5 pullups + 5 pushups

Flöt på bra. Lite som att springa långt, tar ett tag att komma in i andra andningen.
Vet inte vad jag kunnat köra snabbare. Förmodligen allt i viss mån.
Fredrik lovade att bjuda på ett PT-pass till alla som kunde slå honom. Vi var två som klarade det. Nämnas bör väl att han körde "hand release" på sina push us.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar